Polecany tekst

MOJA KORONA

Na Pełni w Skorpionie zagłębiam się w sobie... 6.05.2020 MOJA KORONA 👑  Moja Korona jest Zielona  Berło moje jest wśród drze...

24 czerwca 2014

SZPINAKOWE PIKANTNE PESTO-PASTO czyli RAW&VEGAN domowy miks




Zachciało mi się szpinaku, który początkowo miał stać się podstawą porannego koktajlu. Jednak następnego dnia okazało się, że mam chęć na zielone Pesto. W dodatku - pikantne pesto! A to za sprawą tych fikuśnych, malutkich, ale diabelnie ostrych papryczek.

Co użyłam:
- Nasiona ekologiczne słonecznika i dyni, namoczone przez noc
- Opłukane liście szpinaku
- Mała ostra papryczka
- Surowy czosnek
- Sól różowa himalajska
- Sok wyciśnięty z bio-cytryny
- Oliwa z oliwek extra virgin



Tradycyjnie nie odmierzam ilości składników, kierując się raczej intuicją.
W kuchni lubię kreatywne podejście. Prowadzi mnie mój apetyt, wyczucie oraz zawartość spiżarki.

O zrobieniu pasty myślałam już wieczorem, namoczyłam zatem trzy czwarte szklanki ziaren słonecznika i dyni.
Rano postanowiłam, że będzie to Pesto szpinakowe. Opłukałam więc mniej więcej dwie-trzy garście szpinaku, wzięłam ząbek czosnku i małą papryczkę chilli. Ręcznym blenderem najpierw zmiksowałam odsączone nasiona z oliwą, wyciśniętym sokiem z cytryny i przyprawami. Następnie dodałam liście szpinaku. Ponieważ nasion było sporo, wyszło mi coś pomiędzy pesto a pastą, stąd PESTO-PASTO.



Zmiksowane Pesto-Pasto przełożyłam do słoika.
Doskonale uzupełni posiłek ze świeżych warzyw lub brokuła podgrzanego na parze.
Jeśli jadasz makaron, to polecam spaghetti z brązowego ryżu omaszczone tym Pesto, z dodatkiem suszonych pomidorów.
Lubisz grzanki? Wykorzystaj ten przepis, aby w prosty sposób wykonać domową pastę do pieczywa.



Podążając w stronę Pesto – daj mniej nasion (a jeszcze lepiej orzechów), a więcej liści i oliwy.
Mając chęć na pastę – postępuj odwrotnie.

Smacznego i na zdrowie! Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze ulubione

Archiwum Bloga