Polecany tekst

MOJA KORONA

Na Pełni w Skorpionie zagłębiam się w sobie... 6.05.2020 MOJA KORONA 👑  Moja Korona jest Zielona  Berło moje jest wśród drze...

22 czerwca 2014

ZIELONA KOMPOZYCJA Z DIPEM OGÓRKOWO-KOPERKOWYM




Kupiony od rolnika wielki pęczek aromatycznego świeżego koperku zainspirował mnie do ukręcenia dipu, czyli po polsku sosu. W tym przypadku gęstego sosu. Świeży ogórek oraz czekający w lodówce kawałek tofu natychmiast pojawiły się jako podstawowe składniki tej receptury.

Kiedy dip wypełnił słoiczek, na talerz wyjechały kolorowe warzywa i powstała smakowita kompozycja, w sam raz na lekki lunch. A jeśli wolisz – na śniadanie lub kolację.

Taki ogórkowo-koperkowy dip można potraktować jako przekąskę, chrupiąc sobie maczane w nim łodygi naciowego selera, paski dobrej marcheweczki lub cukinii. 



SKŁADNIKI DIPU:
- 1/3 kostki ekologicznego tofu naturalnego
- 1 mały świeży ogórek
- 2 kopiaste łyżki posiekanego koperku
- Sól różowa himalajska
- Czosnek niedźwiedzi suszony
- Odrobina soku z cytryny
- Oliwa z oliwek extra virgin bio

Wszystkie składniki zmiksowałam na gładko przy użyciu ręcznego blendera.



Co na talerzu ułożyłam:
- Sałata lodowa, drobno posiekana (może być każda inna sałata lub wspaniała rukola – też sałata) – użyłam mały kawałek
- Awokado, pokrojone w cienkie plasterki – użyłam ¼ większego dojrzałego Hass
- Papryka czerwona słodka, długa, pokrojona w cienkie plasterki
- Prażone ekologiczne nasiona dyni i słonecznika
- Świeże listki bazylii




Pyszne, aromatyczne, świeże, zdrowe. Proste w przygotowaniu.
Możliwości jest wiele, każdy może stworzyć własną kompozycję, w zależności od tego co lubi, na co ma apetyt, co akurat leży w warzywnym koszu.
Smacznego, Kochani, i na zdrowie!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze ulubione

Archiwum Bloga