Polecany tekst

MOJA KORONA

Na Pełni w Skorpionie zagłębiam się w sobie... 6.05.2020 MOJA KORONA 👑  Moja Korona jest Zielona  Berło moje jest wśród drze...

19 sierpnia 2014

I KTO TU JEST IDIOTĄ? O Wariatach i Miłości.





"Samotność jest wstępem do poznania siebie."
Jacek Walkiewicz



Bycie sam na sam ze sobą, przez jakiś czas, daje szansę na dowiedzenie się choć po części KIM JESTEM. Nie musi to oznaczać konieczności, by w pojedynkę iść już przez całe życie. Idąc RAZEM można dowiedzieć się jeszcze dużo, dużo więcej. Natomiast samotność i decyzja, by iść własną drogą mnie przynajmniej doprowadziła nieuchronnie do zastanawiania się nad istotą normalności.

Co to znaczy BYĆ NORMALNYM?
Czy można być NORMALNYM, żyjąc w PATOLOGICZNYM środowisku?
Czy coś takiego, jak NORMALNOŚĆ, w ogóle ISTNIEJE?

Trzy filmy – trzy dawki refleksji.
Pierwszy mocno dał mi do myślenia nad tym, czym jest normalność i doprowadził do konstatacji, że normalność nie istnieje. Obejrzałam go kilka lat temu, a teraz powrócił pod wpływem obejrzenia dwóch kolejnych.

Te następne dwa dały mi wielki zastrzyk pozytywnych emocji. Pokazują, jak zwariowany jest świat, jak wszystko dookoła postawione jest na głowie i – że Miłość zdarza się nagle, bywa nieobliczalna i potrafi zdziałać cuda.


IDIOTERNE - reż. Lars Von Trier




Myślę PO-ZY-TYW-NIE.
Widzę światełko w tunelu.

Najgorzej jest nakręcać w sobie negatywne myśli, a często sami się w to pakujemy.

Piękne, romantyczne historie zdarzają się w realnym świecie. Może więc warto mieć marzenia? Bywa, że się spełniają. Bardzo często te proste, malutkie… je łatwo urzeczywistnić. Czasami te większe, wymagające większego wysiłku w procesie kreacji. Te wielkie, będące w nas głęboko, płynące z centrum serca… raz-kilka razy w jednym życiu… jeśli mocno w to wierzysz, jeśli to jest dla Ciebie dobre…cały Wszechświat na tym korzysta, kiedy takie Marzenie realizuje się. POCZUJ CAŁYM SERCEM TO, czego naprawdę pragniesz i wiesz, że to jest dobre i potrzebne. Odrzuć zachciewajki, wymysły i bezużyteczne kaprysy, pozbądź się oczekiwań, nie czepiaj się szczegółów, CZUJ MOCNO to czego PRAGNIESZ, noś w sobie MARZENIE. Niech MARZENIE stanie się UCZUCIEM, zakotwiczonym w Tobie. I żyj dalej swoje życie, rób co do Ciebie należy, proste działania każdego dnia. I ani się obejrzysz… w najmniej spodziewanym momencie… właśnie dlatego, że wcale się nie spodziewasz, nie wypatrujesz, bo TY WIESZ.
Synchroniczność Wszechświata robi swoje. Bez względu na twoją opinię.
I żyj pełnią życia, bo nic nie jest ci dane raz na zawsze.
A wszystko co dostajesz, ma swoją cenę.
Ciesz się więc wszystkim, co Tu i Teraz JEST.

Kiedyś bardzo chciałam być idealna i nie akceptowałam siebie samej, takiej jaką byłam.
TERAZ wciąż wiem, że nie jestem ideałem, ale już wcale nie chcę nim być. Zdecydowałam przyjąć samą siebie z całym dobrodziejstwem inwentarza, akceptować i kochać siebie TAKĄ, JAKĄ JESTEM. I CIESZYĆ SIĘ ŻYCIEM.
IDEAŁY NIE ISTNIEJĄ.
KAŻDY człowiek, z jakim miałam styczność, posiada ZALETY i WADY.

Kiedyś byłam strasznie ambitna i walczyłam o akceptację innych.
Chciałam wszystkich zadowolić, a nie zadowoliłam w pełni nikogo, każdy miał o coś do mnie pretensję, a ja BYŁAM NIESZCZĘŚLIWA.

TERAZ już niczego nikomu nie potrzebuję udowadniać.
Chcę po prostu BYĆ SOBĄ. DOBRZE się czuć i dawać z siebie to, co DOBRE.
A kiedy przychodzi moment, że wychodzi ze mnie to, co ZŁE, chcę stawiać temu czoło, obserwuję i wyciągam wnioski. Nie udaję, że tego nie ma. To CZĘŚĆ mnie. Akceptuję FAKT, że ona też istnieje, przepracowuję SYTUACJĘ i decyduję, jak chcę żyć.

A czasem przestaję się nawet przyglądać i zastanawiać – co jest dobre, a co złe. I po prostu JESTEM. ISTNIEJĘ. CZUJĘ.







MYŚL jest najprawdziwszym TWORZYWEM.
Swoimi myślami i przekonaniami tworzymy swój świat, który staje się naszą RZECZYWISTOŚCIĄ.

Miłość od pierwszego wejrzenia istnieje. Ponoć zdarza się cały czas.
Kiedy spotkają się dwie Istoty doskonale ze sobą rezonujące – a przecież cały wszechświat jest dźwiękiem – to ich Miłość pokona wszelkie przeszkody.
Trudności pojawiają się, abyśmy mogli rozwijać się i wzrastać, byśmy sami sobie mogli pokazać jakimi potrafimy być ludźmi. Sprawiają też, że dostrzegamy prawdziwe wartości i mamy szansę nauczyć się ŻYĆ w ZGODZIE ze swoimi WARTOŚCIAMI. ŻYĆ SWOJĄ PRAWDĄ. W SPÓJNOŚCI POMIĘDZY TYM CO MÓWIMY, A TYM CO CZYNIMY.
I PRZESTAĆ SIĘ BAĆ.









ŻYJ I KOCHAJ.
NICZEGO NIE OTRZYMAŁEŚ NA ZAWSZE.
Leo F. Buscaglia

ODDAJ WSZYSTKO, CO MASZ,
ZA TO, CO WARTOŚCIOWE.
ZDOBYWAJ TO,
NIE ZWAŻAJ NA KOSZTY.
ZA JEDNĄ GODZINĘ POKOJU
WIELU ODDAJE LATA WALKI;
ZA ODDECH UNIESIENIA
ODDAJ WSZYSTKO,
CZYM JESTEŚ LUB BYĆ MOŻESZ.
Sara Teasdale






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze ulubione

Archiwum Bloga