Polecany tekst

MOJA KORONA

Na Pełni w Skorpionie zagłębiam się w sobie... 6.05.2020 MOJA KORONA 👑  Moja Korona jest Zielona  Berło moje jest wśród drze...

16 listopada 2013

AROMATYCZNY, PIKANTNY KREM Z DYNI



Sezon na dynie trwa. Osobiście preferuję Hokkaido – to małe pomarańczowe dynie o cienkiej skórce, która szybko mięknie podczas gotowania. Podobno Hokkaido są szczególnie bogate w białko. Mają też wysoką zawartość beta-karotenu, jak wszystkie pomarańczowe i czerwone warzywa i owoce.

Postanowiłam zrobić z dyni zupę krem o bardziej wyrazistym smaku i poza przyprawami użyłam czerwone warzywa: pomidory i paprykę.

Wzięłam pół dyni (około 600 g) umytej, wydrążonej i pokrojonej na kawałki oraz jedną małą, obraną i przekrojoną cebulę.
Umieściłam w garnku dodając tyle wody, aby dynia mogła zmięknąć.

Dodałam przyprawy:
Kurkumę, cynamon, gałkę muszkatołową, kozieradkę, kumin, odrobinę pikantnej masali oraz różową sól himalajską.
Gotowałam około 10 minut.

W międzyczasie sparzyłam 2 dojrzałe pomidory, obrałam ze skórki i pokroiłam.
Umytą czerwoną paprykę pozbawioną nasion również pokroiłam na kawałki.

Do garnka z gorącą, ugotowaną dynią dodałam pomidory, paprykę oraz kilka plasterków świeżego imbiru.
Wszystko zmiksowałam ręcznym blenderem.
I gotowe!



Taki krem można smakować uzupełniony tylko prażonymi nasionami dyni.
Dobrze jest dodać oliwę extra virgin lub zimnotłoczony olej, na przykład lniany.
Można podawać z ugotowaną kaszą jaglaną.
Świetnie smakuje z ziemniaczkami w mundurkach.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze ulubione

Archiwum Bloga