Polecany tekst

MOJA KORONA

Na Pełni w Skorpionie zagłębiam się w sobie... 6.05.2020 MOJA KORONA 👑  Moja Korona jest Zielona  Berło moje jest wśród drze...

21 kwietnia 2014

SZYBKI DIP Z AWOKADO




Bez żadnych przygotowań i całkiem spontanicznie ukręciłam dziś w mgnieniu oka pyszny dip z awokado! Dip – sos – a może nawet coś na kształt majonezu!

Wróciłam do domu z pięknego spaceru z zaostrzonym apetytem. Od rana tylko surowa, lekka dieta. Zachciało mi się gotowanego ziemniaka. Ale co do niego?
Rozejrzałam się po stanie posiadania i okazało się, że dojrzewające od kilku dni awokado Hass jest dokładnie takie, jakie trzeba by je ze smakiem zjeść. Nie było więc na co czekać, tylko się za nie zabierać. Ale jak je przyrządzić? Chwilę się zastanowiłam i zdecydowałam zrobić to szybko i smakowicie. Do tej pory albo kroiłam awokado w kawałki (plasterki), albo ugniatałam widelcem z ziołami i sezamem. Dziś zachciałam odmiany i użyłam blendera.
Pozornie więcej zachodu, ale tylko pozornie… a jaki efekt!





Nie czekając dalej wyjęłam:
- cytrynę
- czosnek niedźwiedzi (suszony)
- imbir świeży
- nasiona czarnuszki
- sól różową himalajską
- wodę mineralną
- oliwę extra virgin





Piękne dojrzałe awokado umyłam, przekroiłam na pół i wyjęłam ze skorupek prosto do kielicha blendera. Wcisnęłam sok z kawałka cytryny oraz wkroiłam trochę skórki (cytryna BIO). Dodałam trochę kryształków soli, ze dwa plasterki imbiru, zielony suszony czosnek, czarnuszkę – wszystko „na oko”.
Zmiksowałam ręcznym blenderem typu „żyrafka” . Następnie stopniowo dodawałam po trochu wodę, z wyczuciem i dalej miksowałam.
Na koniec zastanawiałam się czy aby na pewno użyć oliwy, jaki będzie efekt?
Przypomniałam sobie, że niedawno widziałam u Vimari przepis na majonez z awokado. Nie pamiętałam składników, ale mogłabym się założyć że użyła jakiegoś oleju. W takim razie nie zaszkodzi, a doda aromatu i miałam nadzieję, że wzbogaci konsystencję. I tak się stało! Wyszło pysznie! Spróbujcie sami!

Taką ilość uzyskałam z jednego średniej wielkości awokado HASS




AWOKADO – ROŚLINNE MASŁO
Dojrzałe, miękkie awokado jest aksamitne, delikatne i pyszne.
Zawiera w sobie mnóstwo prozdrowotnych właściwości. Jest bogate w tłuszcze (w większości łatwo przyswajalne tłuszcze jednonienasycone, obniżające poziom tzw. złego cholesterolu) i można z niego wytłaczać olej. Zawiera witaminy B6, K i C, kwas foliowy, żelazo, wapń, potas oraz antyoksydanty. Awokado dojrzewa dopiero po zerwaniu z drzewa. Jeśli kupimy twardy owoc trzeba pozostawić go w temperaturze pokojowej na kilka dni, aby dojrzał i zmiękł. Bardzo smaczną i cenioną odmianą jest Hass o grubszej skórce, pomarszczonej i ciemniejącej w miarę dojrzewania.


Dojrzałe awokado HASS






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze ulubione

Archiwum Bloga