Polecany tekst

MOJA KORONA

Na Pełni w Skorpionie zagłębiam się w sobie... 6.05.2020 MOJA KORONA 👑  Moja Korona jest Zielona  Berło moje jest wśród drze...

23 sierpnia 2013

Kreatywna kuchnia z Miłością - dla samego siebie. Pudding owocowo-czekoladowy.



Dziś rano obudziłam się zmęczona i obolała. Za oknem chłodno i pochmurno. Zaczynam dzień od kubka ciepłej wody. Potem gorąca zbożowa kawa z kardamonem i ryżowym mlekiem. Co mogę przygotować dla siebie na śniadanie, aby podarować sobie radość, ożywić zmysły i dodać ciału siły?

PÓŁ-SUROWY PUDDING OWOCOWO-CZEKOLADOWY

Z wczorajszego gotowania została mi w lodówce kasza jaglana. Wykorzystam jej część na śniadanie.  Mam chęć na coś pożywnego i  owocowego.

Do blenderowego kielicha wkładam:
ugotowaną kaszę oraz umyte, obrane i pokrojone owoce –
1 banan oraz połówkę brzoskwini (polskiej i smakowitej!).
Drugi kawałek brzoskwini zostawiam do udekorowania gotowego dania i posmakowania samego owocu.
Następnie wciskam sok z cytryny.
Dodaję trochę cynamonu – uwielbiam go! Jest taki aromatyczny, lekko rozgrzewający.
Odrobina kurkumy, plasterek świeżego imbiru.
Świeży imbir bardzo mi smakuje, cenię także jego właściwości bakterio- i grzybobójcze, rozgrzewa narządy trawienne i wspomaga trawienie.
W lodówce, w słoiczku, z reguły mam świeżo zmielone nasiona lnu, porcję na 3-5 dni. Len stanowi dobre źródło korzystnych dla zdrowia tłuszczy i kwasów omega-3.
Dodaję 2 łyżki zmielonych nasion lnu,
trochę sezamu
oraz łyżeczkę surowego kakao w proszku.
Tylko surowe kakao zachowuje cenne wartości odżywcze i faktycznie jest zdrowe. Obecnie jest już szeroko dostępne w wielu sklepach ze zdrową żywnością. Ja kupuję to od polskiego producenta pysznych surowych czekolad.

Dobrze. Kolej na ostatnie akcenty - 
trzy sparzone i namoczone lekko daktyle oraz trochę mleka ryżowego.
Wszystkie składniki dokładnie miksuję.
Aktualnie używam blendera ręcznego, więc konsystencja puddingu nie będzie jedwabiście gładka. Uważam to jednak w tym momencie za zaletę. Uzyskałam piękną, ziarnistą teksturę.
Czas na smakowanie!





Mmmmm… pychota! Konsystencja jest wyraźnie wyczuwalna na języku. Słodycz lekka, delikatna. Na wersję śniadaniową w sam raz.
Gdybym szykowała pudding na deser, mając apetyt na słodkości, użyłabym więcej daktyli i drugiego banana.
I kto powiedział, że dieta bezglutenowa jest nudna?

Kiedy testuję nowe smaki pozwalam sobie na dużo otwartości.
W pierwszej chwili odniosłam wrażenie, że brakuje puddingowi słodyczy, że jest za mało konkretny. Jednak każdy kolejny kęs pozwalał mi odczuć pełnię smaku i delektować się z radością tym, co jest.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze ulubione

Archiwum Bloga